in Oglaševanje

Sedemnajsti SOF

Tekmovanje na 17. SOF-u bo precej drugačno kot doslej. Zaradi bistvenih sprememb tekmovalnega programa, ki smo jih v Svetu tekmovalnega programa1 pripravljali celo leto, že zdaj nestrpno čakam preverjanje, kaj smo naredili prav in kje smo kiksnili. Preuredili smo kategorije, spremenili način nagrajevanja in podeljevanja nagrad, tekmovanju pa izborili pomembno mesto v programu, saj bodo letos kar tri večerne podelitve.

Podeljevanje nagrad

Zaradi zmede, ki je nastala lani, ko po festivalu nihče ni prav dobro vedel, katere nagrade je podelila žirija (strokovno telo), katere pa SOZ, partnerji in drugi sponzorji, smo podeljevanje slednjih prestavili na prvi dan (sredo). Četrtkov večer se bo zaključil s podelitvijo srebrnih in zlatih nagrad, ki se podeljujejo v kategorijah2. Zadnji večer, v petek, pa se bo podelilo samo velike nagrade, nagrade za najboljši produkcijski hiši in najprestižnejšo – nagrado za agencijo leto.

Petkova podelitev bo potekala tako, da bodo vsa dela, ki so prejšnji dan prejela zlate nagrade, nominirana za veliko nagrado. Zmagovalec, ki bo lahko stopil na oder, pa bo eden. Ves čas festivala bodo udeležencem na voljo vmesni rezultati – trenutni vrstni red prijaviteljev in število zbranih točk. Ja, tudi na dramaturgiji smo veliko delali. ;-)

Nagrajevanje

Z letošnjim letom se ukinja določilo, da lahko žirija v vsaki kategoriji podeli največ eno zlato nagrado. Zunanjemu opazovalcu se morda to ne zdi ravno velika sprememba, a vpliva na dve pomembni stvari. Če je v kategoriji več odličnih del, zdaj žiriji ne bo treba več cincati, katero si nagrado bolj zasluži, ampak bodo z zlatimi nagradami nagrajena vsa dela, ki dosegajo določen standard.

Še bolj pomembne implikacije pa ima ta sprememba na kategorizacijo del, saj omogoča brezskrbno ukinjanje kategorij v skupinah, kjer te niso resnično potrebne. Zakaj se mi zdi to tako pomembno? Tako kot se je ponudba v novi ekonomiji zaradi pojava dolgega repa razdrobila na nepregledno število niš, se drobijo tudi komunikacijski kanali. Mojca Randl je rada ob tem potegnila analogijo s sistematizacijo delovnih mest, ko po definiranju 273 nalog, kaj hitro najdem še nekaj, česar nismo predvideli. Nadaljnje drobljenje skupin zato ne more obroditi želenih rezultatov. Kakovost del je treba ocenjevati neodvisno od kategorij, kategorizacija – če je sploh potrebna – pa naj služi izključno organizacijskim potrebam. Zaradi vsega povedanega sem prepričan, da bomo kmalu (tudi na SOF-u)3 dočakali popolno ukinitev kategorij. Nekoč pa morda še ukinitev skupin, kdo ve…

Nove skupine

Pri preoblikovanju sistema skupin je pravtako prišlo do večjih sprememb, pa jih bom na hitro povzel kar za vsako skupino posebej.

  1. Film (ne samo TV oglasi, ampak premikajoča slika ne glede na medij objave, torej tudi kino oglasi in spletni filmčki)
  2. Tiskani oglasi (prejšnja skupina tiskanih oglasov in plakatov je razpadla na dve: tiskani oglasi in plakati)
  3. Plakati (poleg plakatov so v tej skupini vključene tudi vse zunanje površine, stavbe, pločniki itd.)
  4. Neposredno trženje (temeljita preureditev bivše skupine C – druga oglasna sredstva; kategorije so se porazdelila po drugih skupinah, v na novo poimenovani skupini pa so ostali: katalogi, brošure, embalaža, direktna pošta in oprema prodajnih mest)
  5. Korporativna oglasna sredstva (končno rešitev za večno problematično umeščanje teh tako specifičnih kategorij: celostne podobe, letna poročila, koledarji in poslovna darila)
  6. Interaktivno oglaševanje (dodana sicer nova kategorija za viralne akcije, internetne kampanje in komunikacijo, ki vključuje mobilnike, a s pridržkom; bomo videli, kaj bodo prijavitelji prijavljali … na Magdaleni se kategorija ni obnesla)
  7. Radijski oglasi (skoraj nespremenjena)
  8. Inovativne oblike komuniciranja (brez kategorij, samo domišljija: eno samo samosvoje delo ali pa inovativna kampanja)
  9. Celostne oglaševalske akcije (ukinjene kategorij)

Še zadnji lepotni popravki

Omeniti velja omeniti še to, da smo ukinili kategorijo samopromocija. Dela, ki so bila prijavljena v to kategorijo, niso mogla tekmovati za veliko nagrado, pravilo pa je omejevalo izključno agencije. Mediji in podjetja so dela, ki so jih pripravila sama zase (napovedniki ali pa oglasi iz lastnega marketinškega oddelka), prijavljala v ostale skupine. Samopromocija (agencij) je tako pristala v “navadni” kategoriji (oglaševalske) storitve.

Na festivalu tudi ne bo več televotinga! Nagrade publike in razna SMS glasovanja so odpravljena, saj sodijo na izbor evrovizijske popevke, ne pa na strokovno prireditev.

Kaj pa dobre vile? Nagrada za najbolj duhovito delo se bo od zdaj naprej podeljevala naročniku, torej tistemu, ki je bil dovolj pogumen, da je neko izjemno duhovito delo lahko dobilo publiko. Hm, kaj pa, če nagrado dobi ponaredek (t.i. ghost)? Ja, ni druge, na naslednji seji bo treba še malo debatirati …

BTL4

Osebno pa sem še najbolj navdušen nad spremembno, da smo število skupin – torej velikih nagrad in s tem glavnega vira točk – povečali za polovico. Poleg tega, da bo mogoče več točk dobiti že s (teoretično) neomejenim številom prejemnikov zlatih nagrad, se je fond točk od velikih nagrad povečal s 60 na 90. Za ilustracijo naj omenim, da je lani Futura DDB kot agencija leta zbrala 100 točk, drugouvrščeni Publicis pa 72. Od sedemnajstega SOF-a naprej bo morala agencija leta suvereno obvladovati čim večji spekter komunikacijskih orodij in kanalov. Če je bilo pred desetimi leti mogoče zmagati tudi z eno samo glavno nagrado (za televizijski oglas na primer), bo treba naslednje leto točke pridno nabirati v vseh skupinah. Tekmovanje bo še zanimivo… ;-)

Toliko. Kaj pa vi menite o vsem tem skupaj?

1 Po lanskih spremembah, ko smo vpeljali funkcijo izvršnega direktorja tekmovalnega programa, smo se lahko letos skupaj z Mojco, Mitjem, Matejo, Tanjo in Lučko lotili prenove. V neverjetno pozitivnem vzdušju nam je uspelo doseči soglasje o vseh bistvenih spremembah.
2 Kategorije so sklopi, ki dodatno delijo tekmovalne skupine. V kategorijah se podeljuje srebrne in zlate nagrade. Izmed zlatih nagrad pa se potem v vsaki skupini izbere ena velika nagrada (Grand Prix).
3 Na Magdaleni se bo to po vsej verjetnosti zgodilo že na naslednjem festivalu.
4Ne, tokrat to ne pomeni below the line, ampak bottom line.

Let's talk

Comment